χρόνο

Οι κωμικές σειρές των 90s που έγραψαν ιστορία στο Mega

Έχει χαραχτεί στη συνείδηση των τηλεθεατών ως το κανάλι με τη μεγαλύτερη ταινιοθήκη, στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης. Το Mega, που περνά τις πιο κρίσιμες και δύσκολες ώρες του, κρατά στα χέρια του μια μεγάλη κληρονομιά που ξεκινά από τις αρχές της δεκαετίας του 90’ με κωμικά σίριαλ που αγκαλιάστηκαν και έκαναν τους τηλεθεατές να μιλούν μέχρι και σήμερα για αυτά.

Τρεις χάριτες, 1989-1992

Από τις πρώτες σειρές που προβλήθηκαν στην νεοσύστατη τότε ιδιωτική τηλεόραση, έκανε πρεμιέρα στο μεγάλα κανάλι το 1989, κρατώντας τηλεοπτική παρέα μέχρι και το 1992. Σημειώνοντας υψηλή τηλεθέαση, θεωρείται πλέον ένα από τα πιο επιτυχημένα προγράμματα που έχουν παιχτεί. Η ιστορία, με την υπογραφή των ταλαντούχων Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου, αφορούσε στην καθημερινότητα τριών αδερφών, οι οποίες αποφάσισαν να μείνουν στο ίδιο σπίτι, αλλά και σε όλα τα αστεία περιστατικά αυτής της συμβίωσης. Μεγάλο ατού οι πρωταγωνίστριες, Άννα Παναγιωτοπούλου (Όλγα Χαρίτου Παπαχαρίτου), Νένα Μεντή (Μαρία Χαρίτου), Μίνα Αδαμάκη (Ειρήνη Χαρίτου) αλλά και η θεία Μπεμπέκα, κατά κόσμον Άννα Κυριακού.

Αυθαίρετοι, 1989-1991

Την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 1989, 3η μέρα λειτουργίας του σταθμού, στις 21.30, έκανε πρώτη επίσημη η σειρά «Αυθαίρετοι». Με την κλασσική ατάκα του Δημήτρη Πουλικάκου «Μα Ζανέτ μου» να γράφει ιστορία, το story εστιαζόταν σε δύο οικογένειες με το ίδιο όνομα, που έμεναν στην ίδια πολυκατοικία, χωρίς τα μέλη τους να έχουν τον παραμικρό συγγενικό δεσμό μεταξύ τους. Η κεφαλή της μιας, ένας αποτυχημένος δικηγόρος, παντρεμένος με μια πλούσια γυναίκα, ενώ τη φροντίδα της δεύτερης είχε ένας αυτοδημιούργητος εστιάτορας, που είχε μια απερίγραπτα ξενομανή κόρη. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους βρέθηκαν οι Χρήστος Βαλαβανίδης, Δημήτρης Πουλικάκος, Βάσια Τριφύλλη, Νατάσα Τσακαρισιάνου, Θέμης Μάνεσης και πολλοί ακόμα που σάρωσαν στα μηχανάκια τηλεθέασης.

Απαράδεκτοι, 1991-1993

Μια από τις δημοφιλέστερες ελληνικές τηλεοπτικές σειρές απογειώθηκε με τους ρόλους των Δήμητρας Παπαδοπούλου (υπέγραφε και το σενάριο), Σπύρου Παπαδόπουλου, Γιάννη Μπέζου και Βλάσση Μπονάτσου. Κατάφερε να μείνει, μέχρι και σήμερα, στην ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης χάρη στις ατάκες που έβγαιναν από το στόμα των πρωταγωνιστών, καθώς και στο ταλέντο των προαναφερθέντων. Τον τίτλο εμπνεύστηκε η ίδια η Δήμητρα, ενώ αρχικά το σενάριο δόθηκε στον νεοσύστατο τότε Αnt1, από όπου και απορρίφθηκε. Αρκετά χρόνια μετά, και πριν το θάνατο του Βλάσση Μπονάτσου, άνθρωποι του Mega προσέγγισαν ξανά τη Δήμητρα Παπαδοπούλου και της ζήτησαν να γράψει ένα νέο κύκλο επεισοδίων. Οι «Απαράδεκτοι» αρνήθηκαν, λέγοντας πως πιθανώς η νέα σειρά να μην είχε την δημοτικότητα που είχε παλαιότερα. Το 2009, 16 χρόνια μετά το τέλος της σειράς, άνθρωποι του Mega προσέγγισαν ξανά τη Δήμητρα, ώστε να γράψει ένα επετειακό επεισόδιο, για τα 20 χρόνια του Mega. Πρότειναν να «αντικαταστήσουν» τον Βλάσση Μπονάτσο, αλλά η Δήμητρα Παπαδοπούλου αρνήθηκε κατηγορηματικά, για συναισθηματικούς λόγους.

Ρετιρέ, 1990-1992

Με σενάριο και σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη, η επιτυχία ήταν δεδομένη! Μία από τις σειρές που σαρώνουν ακόμα και σήμερα, κάθε φορά που προβάλλεται σε επανάληψη, κατάφερε να αγγίξει το κοινό, αφού αναφερόταν στην τότε ελληνική κοινωνία, τις δομές και τη νοοτροπία της. Τα γυρίσματα έγιναν στο Παγκράτι, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι η σειρά δεν έχει κανονικό τέλος, καθώς θα γινόταν και τρίτος κύκλος. Το σίριαλ συγκέντρωσε τις ερμηνείες αξιόλογων ηθοποιών του ελληνικού κινηματογράφου, όπως της Κατερίνας Γιουλάκη, και ανέδειξε αρκετούς Έλληνες ηθοποιούς που έγιναν γνωστοί στη δεκαετία του 1990, όπως η Τζόυς Ευείδη, η Έλντα Πανοπούλου και ο Τάσος Κωστής.

Οι μικρομεσαίοι, 1992-1993

Οι «Μικρομεσαίοι» ήταν μια σειρά του Γιάννη Δαλιανίδη που προβλήθηκε την περίοδο 1992-1993 και αναφερόταν στην ελληνική καθημερινότητα της εποχής, με πρωταγωνιστές σύγχρονους νεοέλληνες μικρομεσαίους. Όπως και «Το ρετιρέ», το οποίο και αντικατάστησε, έτσι και αυτή η σειρά επαναλαμβάνεται τακτικά, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ οι καταστάσεις που πραγματεύεται έχουν χαρακτήρα ηθογραφικό και κοινωνικής σάτιρας. Το σίριαλ είχε δύο κεντρικούς χαρακτήρες. Ο ένας ήταν η Μάρθα Φασιανού (Μάρθα Καραγιάννη), μια γυναίκα που μετά από δύο αποτυχημένους γάμους έχει αποφασίσει να μην ξαναπαντρευτεί. Ο άλλος, ο Παύλος Πετρίδης (Παύλος Ευαγγελόπουλος) που είναι παντρεμένος με την Ελένη (Έλενα Τσαβαλιά), αλλά και με το σόι του, την αδελφή του την Μπέτυ (Νατάσσα Μανίσαλη), που είναι χωρισμένη, την καταπιεστική μητέρα του την Αφροδίτη (Τζέσσυ Παπουτσή) και την πεθερά του την Ζωρζέτ (Νεφέλη Ορφανού) που πρόσφατα γνώρισε τον Ανδρέα Χασιώτη και σκέφτονται να παντρευτούν.

Χάι Ροκ, 1992-1993

Τάσος Χαλκιάς και Πέτρος Φιλιππίδης πρωταγωνίστησαν σε μία από τις σειρές που έγραψαν ιστορία, όχι μόνο στο Mega, αλλά και στο γενικότερο τηλεοπτικό τοπίο. Δύο πρώτοι ξάδερφοι, ο 38χρονος Τάσος και ο 32χρονος Πέτρος, κληρονομούν εξ αδιαιρέτου μια μονοκατοικία και αποφασίζουν να συγκατοικήσουν. Έχουν και οι δυο πρόσφατα χωρίσει από τις γυναίκες τους, κρατώντας ο μεν Τάσος την 5χρονη κόρη του, ο δε Πέτρος ένα μωρό μηνών. Μια γειτόνισσα, η κυρία Μπέτυ, ανακατεύεται μονίμως στη ζωή τους, συνθέτοντας τον καμβά μιας ξεκαρδιστικής ιστορίας.

Μάνα είναι μόνο μία, 1993

Η Μαίρη (Μαίρη Χρονοπούλου), μητέρα δύο παιδιών και χήρα εδώ και 15 χρόνια, ήταν ο κεντρικός ρόλος της ιδιαίτερης αυτής κωμωδίας. Ο Βασίλης (Λουκάς Ζήκος), ο γιος της, 24 χρόνων, μετά τις σπουδές του στο Λονδίνο επιστρέφει στην Ελλάδα και μένει κοντά της. Η αδερφή του (Ναταλία Δραγούμη) είναι στα 22, έχει τελειώσει τη σχολή Βακαλό και δουλεύει ως στιλίστρια. Στο σπίτι, τα πρωινά δουλεύει η Ντίνα (Μαρία Κανελλοπούλου), η οικιακή βοηθός, η φωνή του απλού πολίτη, που προσγειώνει τους πάντες στην πραγματικότητα. Το σίριαλ ξεχώρισε λόγω της μεγάλης κυρίας του ελληνικού κινηματογράφου και παρά το γεγονός ότι δεν προβάλλεται, πολλές φορές, σε επανάληψη, παραμένει αξέχαστο.

Το Δις εξαμαρτείν, 1993-1996

Η σειρά σημείωσε επιτυχία, καθώς ήταν η πρώτη δουλειά που επιχείρησε να μεταφέρει στη μικρή οθόνη την κατάσταση πίσω από τις κάμερες της ελληνικής τηλεόρασης. Με σεναριογράφους τους Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου, πρωταγωνιστές ήταν η Νένα Μεντή, η Ντίνα Κώνστα, ο Χάρης Σώζος και ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος. Βασικό θέμα της σειράς ήταν η ταυτόχρονη ερωτική σχέση με δύο άτομα και θεωρήθηκε πρωτοπόρα για τα τότε δεδομένα. Η Άννα Ραγιά (Νένα Μεντή) ήταν διευθύντρια ειδήσεων στο Media Channel, στο οποίο η μητέρα της Γιολάντα (Ντίνα Κώνστα) είναι μέτοχος και του οποίου ο πατέρας της Τίμος ήταν ιδρυτικό μέλος. Η Άννα ήταν παντρεμένη επτά χρόνια με τον Γιάννη Σωτηρόπουλο (Χάρης Σώζος), βασικό δημοσιογράφο του καναλιού, ο οποίος την απατούσε κατά συρροή. Χαμηλές τηλεθεάσεις ανάγκασαν τους διευθυντές του καναλιού να προσλάβουν τον γνωστό δημοσιογράφο Πέτρο Αθανασιάδη (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος) από ένα αντίπαλο κανάλι, για να αναβαθμίσουν το δελτίο ειδήσεων που παρουσίαζε ο Γιάννης. Ευτράπελα και κωμικές καταστάσεις κυριάρχησαν με τους τηλεθεατές να λατρεύουν την εν λόγω δουλειά.

Λαβ σόρρυ, 1994

«Παρακαλώ πολύ» έλεγε η Κωνσταντίνα Μιχαήλ στον Τάσο Χαλκιά, συνθέτοντας ένα από τα τηλεοπτικά ζευγάρια που έγραψαν ιστορία. Η σειρά υπήρξε το δημοφιλέστερο τηλεοπτικό πρόγραμμα της σεζόν 1994-1995 και πλέον θεωρείται κλασική με τις επαναλήψεις να σαρώνουν στους πίνακες της Nielsen. Η Λίλη είναι μια νεαρή γιατρός, που μεγάλωσε σε αστικό περιβάλλον, τελειομανής, περήφανη για την αυτοπειθαρχία, τον αυτοέλεγχο και τον προγραμματισμό της, και εκ πεποιθήσεως εναντίον των προγαμιαίων σχέσεων. Ξυπνά ένα πρωί και βρίσκει στο κρεβάτι της τον Σάκη, τον υδραυλικό, που της ήταν άγνωστος ως το προηγούμενο βράδυ που ήρθε να φτιάξει τον θερμοσίφωνα. Εκείνη δεν μπορεί να καταλάβει πώς άφησε να της συμβεί αυτό. Εκείνος δεν μπορεί να καταλάβει γιατί μετά από μια τόσο υπέροχη νύχτα, η Λίλη βρίσκεται σε απόγνωση και πανικό. Ο Σάκης και η Λίλη δεν έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους. Κανείς από τους δύο δεν εγκρίνει τον άλλο, αλλά αυτή η νύχτα είναι μοιραία και καθοριστική!

Εμείς κι εμείς, 1994-1998

Ως επίκεντρο, η σειρά είχε την ζωή μιας παρέας ανθρώπων με εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες, στην τέταρτη δεκαετία της ζωής τους, οι οποίοι ζούσαν στην ίδια πολυκατοικία, στην περιοχή του Μετς. Ο Στέλιος Δαμίγος (Στέλιος Παύλου), η Μαρία Θεοφάνους-Δαμίγου (Μαρία Φιλίππου), η Σμαράγδα Λαζαρίδου (Σμαράγδα Διαμαντίδου), η Αντωνία (Μαρία Κανελλοπούλου), ο Βασίλης Παπαδόπουλος (Βασίλης Κούκουρας), η Νατάσα Σαριτζόγλου (Νατάσα Μανίσαλη), ο Μάκης Τουφεξής (Γιώργος Γιαννούτσος) και η Παρθένα (Ελένη Γερασιμίδου), μια αφελής γυναίκα ποντιακής καταγωγής, συνυπάρχουν –όχι πάντα αρμονικά- σε μία πολυκατοικία.

Ντόλτσε Βίτα, 1995-1997

Η Ντόλτσε Βίτα είναι ελληνική αισθηματική κωμική σειρά που προβλήθηκε σε δύο κύκλους στο Mega Channel, τις τηλεοπτικές σεζόν 1995 έως 1996 και 1996 έως 1997. Η σκηνοθεσία της σειράς έγινε από τον Αλέξανδρο Ρήγα, ενώ το σενάριο γράφτηκε από τον ίδιο σε συνεργασία με τον Λευτέρη Παπαπέτρου. Η σειρά εξιστορεί τον παράνομο έρωτα μιας χήρας διευθύντριας εργοστασίου, της Χριστίνας Μαρκάτου (Άννα Παναγιωτοπούλου), με το νεαρό Αντώνη Καλούδη (Θανάσης Ευθυμιάδης), ο οποίος επρόκειτο να γίνει γαμπρός της. Η Χριστίνα και ο Αντώνης προσπαθούν να κρύψουν την παράνομη σχέση τους ώστε να διαφυλάξουν την οικογενειακή και επαγγελματική ζωή τους.

Δύο ξένοι, 1997-1999

«Μαρούσκα… το εβιάν»! Από τις θρυλικές ατάκες μιας από τις πιο δημοφιλείς και αγαπημένες σειρές όλων των εποχών. Ο Αλέξανδρος Ρήγας και ο Δημήτρης Αποστόλου υπέγραψαν το ταραχώδες love story μιας λαϊκής νεαρής γυναίκας, παρουσιάστριας τηλεοπτικής εκπομπής, και ενός καθηγητή δράματος με έντονα υπεροπτικές αρχές και εσωστρεφή προσωπικότητα. Οι ρόλοι της Εβελίνας Παπούλια και του αείμνηστου Νίκου Σεργιανόπουλου θα μείνουν αξέχαστοι στη συνείδηση του κοινού, ενώ αυτός της Ντένη Μαρκορά με τις αξεπέραστες ατάκες θα προκαλούν για πολύ καιρό ακόμα γέλιο… μέχρι δακρύων. Η σειρά αποτελείται από 59 επεισόδια αλλά στις επαναλήψεις του καναλιού προβάλλονται μόλις τα 58, καθώς το ένα από αυτά δεν έχει ξαναπαιχτεί λόγω της άσχημης γλώσσας που περιέχει (απαγορεύθηκε από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης).